تاثیر سازماندهی امور غیرشغلی در تقویت انگیزه

حضورغیاب ساناکو تاثیر سازماندهی امور غیرشغلی در تقویت انگیزه

وقتی لوله آب منزلتون ترکیده باشه و نتونسته باشید تعمیرش رو به کسی بسپارید، انگیزه رفتن به مهمترین جلسه کاری را هم ندارید.

در این مقاله می خواهیم به بررسی اموری بپردازیم که به نوبه خود تاثیر بسزایی در ایجاد انگیزه خواهند داشت.

به خانه و زندگی خود برسید

برای لذت بردن از زندگی لازمه که اسباب آسایش مان را فراهم کنیم و برای تهیه آن به پول احتیاج داریم. پس باید منبع درآمدی داشته باشیم. لطفا به این جمله توجه فرمایید: “برخی کار می کنند تا زندگی کنند، ولی عده ای زنده اند تا کار کنند”.

اگر بخاطر سمت شغلی تان (مدیریت… یا ریاست…) از زیرکارهای خانه دَر می روید بدانید که انجام وظایف در خانه و خانواده حس ارزشمندی ما را تقویت می کند و سایر اعضای خانواده از بودن در کنار ما لذت مضاعف می برند. پس به تقسیم وظایف احترام بگذارید، طفره نروید، زرنگ بازی نکنید، مسئولیتهایتان را دگر سپاری نکنید و به بهترین نحو ممکن امورات منزل را انجام دهید. مسئولیت پذیری و انجام وظایف جزء ارکان زندگی شاد هستند و آنها را به آماده خوری ترجیح دهید.

با دوستان خود وقت بگذرانید

با دوستان بودن نه تنها فشار کاری را کم می کند، بلکه به شما یادآوری می کند که چیزهایی مهمتر از کار نیز در زندگی وجود دارد. اگر بی انگیزه اید و یا از کار خسته شده اید، پس با دوست تان یک قرار برای شام بگذارید. همراه بودن با دوستان باعث می شود نگرانی هایتان را فراموش کنید. یادتان باشد تا وقتی فکرتان آزاد نشود راه حل های جدید به ذهن تان نمی رسد.

آخر هفته ها استراحت کنید

برای کار در آخر هفته برنامه ریزی نکنید مگر اینکه واقعاً ناگزیر و ناچار شوید. برخی امورات منزل مثل شستن لباس، خرید مایحتاج منزل و تعمیر و نگهداری تجهیزات و لوازم خانه را در طول هفته و بعد از تایم کاری انجام دهید. برنامه آخر هفته خود را عاری از کار و صرفاً جهت استراحت بچینید.

به تعطیلات بروید

همه ما نیاز داریم تا برای مدتی از کار دور بوده و انرژی و روحیه از دست رفته مان را بازیابی کنیم. اگر تصمیم گرفتید این مدت زمان را به مسافرت بروید، حتماً از قبل برنامه ریزی کنید و با آماده سازی و تدارک لازم به سفر بروید. اگر بدون برنامه حرکت کنید از خوردن غذا تا محل استقرار و… ذهن شما را درگیر خواهد کرد.
البته برای داشتن اوقاتی خوب و خوش نیازی به مسافرت ندارید، گاهی اوقات آرام بخش ترین تعطیلات آنهایی هستند که در خانه سپری می شوند. برای اینکه درگیر تماس های کاری نباشید و یا جهت رفتن به محل کار وسوسه نشوید، به هیچ کس نگویید که تعطیلات را در خانه سپری می کنید. فقط لازم است برای مدتی از کار دور باشید و استراحت کنید.
یکی از ویژگی های قابل تحسین برنامه حضور و غیاب ساناکو، محاسبه مانده مرخصی و نمایش آن به پرسنل می باشد تا بهتر بتوانند برای تعطیلات برنامه ریزی کنند. درضمن سرپرست و مدیر بخش نیز می تواند استعلام مانده مرخصی پرسنل را بگیرد.
لازم به ذکر است برای اینکه پُست مربوطه بدون مسئول نباشد، اولین مرحله تایید مرخصی در سامانه حضور و غیاب ساناکو، تایید فرد جایگزین می باشد.

نحوه انجام کارها را تغییر دهید

یکنواختی کسالت آور بوده و عادت به یکنواختی ذهن را تنبل می کند چون نیازی به فکر کردن و چاره جویی نیست. گاهی اوقات ایجاد انگیزه و نشاط روحی، به سادگیِ تغییر عادات روزمره مان می باشد. شاید شکستن یکنواختی، تنها چیزی باشد که برای دیدن دنیای پیرامون از زاویه دیگر نیاز دارید. مثلا:

  • از مسیری متفاوت به محل کارتان بروید.
  • گهگاهی از وسایل نقلیه عمومی برای رفتن به محل کار استفاده کنید.
  • مسیرهای کوتاه را فقط با خودرو نروید، گاهی پیاده روی یا دوچرخه سواری کنید.
  • فقط از یک محل خرید نکنید، به فروشگاههای دیگر نیز سر بزنید و از فروشنده در مورد کالاها کسب اطلاع کنید.
  • روش کاری خود را تغییر دهید.
  • آخر هفته خود را متفاوت سپری کنید:
    • یک رمان را یک روزه مطالعه کنید.
    • اگر اهل آشپزی نیستید، در اولین روز تعطیل برای خانواده آشپزی کنید.
    • با هماهنگی قبلی، ساعتی را با یک فرد نیمه آشنا (مثل همسایه) بگذرانید.
جهت شرکت در کلاس مورد علاقه تان اقدام کنید

اگر به یک حرفه یا کار هنری خاصی علاقمند هستید، کمی وقت خود را آزاد کنید و از شرکت در کلاس های آن حوزه لذت ببرید. برخی فواید شرکت در کلاس عبارتند از:

  • یادگیری و انجام کارهای مورد علاقه باعث برانگیخته شدن و پویایی ذهن می شود.
  • مثبت نگر و مثبت گرا می شویم.
  • قدرت یادگیری مان را محک می زنیم.
  • مجدداً بعد از چند سال آموزش پذیر می شویم و بهتر درک خواهیم کرد که حتی در شغل مان ممکن است نیاز به آموزش داشته باشیم.
ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.