نشانه های محیط کار با انگیزه

حضور غیاب ساناکو نشانه های محیط کار با انگیزه

اگر پرسنل با انگیزه باشند، بعد از مدتی باعث ایجاد روندها و رفتارهایی در محیط کار می شوند و می توان بواسطه نشانه هایی، وجود انگیزه در محیط کار را سنجید:

تعهد به نتایج و مسئولیت عملکرد:

هر کارمند به موفقیت کلی شرکت متعهد است و سعی دارد کار خود را به بهترین نحو ممکن انجام دهد و در کل قادر به اتخاذ تصمیمات و مسئولیت پذیری برای عملکرد خود می باشد. در مجموع عملکرد خاص پرسنل تصویر آینده شرکت را می سازد.

ارتباطات باز:

در محیط کار با انگیزه بالا، هیچ راز یا دستور کار محرمانه ای وجود ندارد. کارکنان می دانند که چه اتفاقی در حال وقوع است. این طور نیست که اتفاقات و اطلاعات خاص از کارکنان مخفی بماند. در عوض کارکنان نیز منافع شرکت و منافع جمعی را به منافع شخصی ترجیح داده و همچنین اطلاعات را از مدیران خود مخفی نمی کنند و آنها را به اشتباه نمی اندازند. هر دو طرف به حرف هم گوش می دهند و می خواهند تعادل منافع برقرار باشد.

مزیت دیگرِ ارتباطات باز این است که شایعه پراکنی در سازمان به حداقل می رسد، زیرا منابع مطمئن تر و بهتری از اطلاعات وجود دارد.

خلاقیت و قوه ابتکار:

کارکنان هنگامی که بدانند می توانند بخشی از یک راه حل باشند و یا هنگامی که به یک تجربه ای می رسند احساس انگیزه می کنند. در این صورت خودشان نیز پیشرفت می کنند. وقتی به کارکنان اجازه ابتکار عمل داده شود، باعث ایجاد حس مالکیت در آنها می شود. این حس، محیطی خلاق و پویا را پرورش می دهد و کارکنان با روش هایی هوشمندانه و ابتکاری به حل مسائل می پردازند.

جابجایی کم کارکنان:

کارکنان با انگیزه به کارفرمایان خود وفادار می مانند. آنها احساس خوبی نسبت به کار و شرکت خود دارند. اگر شرکت وارد دوره ای دشوار شود، آنها استخوان لای زخم نمی گذارند و عرصه را خالی نمی کنند.

ماندگاری کارکنان در سازمان به خودی خود بالا نمی رود و به عوامل زیادی بستگی دارد. بهترین راه دست یابی به آن عوامل، مصاحبه دوره ای با کارکنان و مصاحبه خاتمه کار می باشد که اهمیت آنها کمتر از مصاحبه استخدامی نمی باشد.

همکاری:

تعامل زنده و سودمند بین کارکنان یکی دیگر از نشانه های انگیزه در آنها می باشد. کارکنان با انگیزه به جای تلاش انفرادی یا سعی در شکست دادن همکاران خود، از کار کردن در گروه و همکاری با یکدیگر لذت می برند.

خدمات عالی به مشتریان داخلی و خارجی:

کارکنان با انگیزه بهترین خدمتی را که می توانند عرضه کنند این است که به مشتریان داخلی همچون مشتریان خارجی کمک کنند.

مسئول حضور و غیاب یک شرکت هیچ تعامل مستقیمی با مشتریان خارجی ندارد اما در حال ارائه خدمت به مشتریان داخلی شرکت (همکاران خود) می باشد. البته شرکت ساناکو با ایجاد و ارایه راهکارهای موثر و مفید در قالب برنامه حضور و غیاب، ابزاری ارزشمند در اختیار مسئولین حضور و غیاب قرار داده تا به مدیران و مشتریان داخلی شرکت (همکاران خود) خدمات عالی ارائه کنند.
کارکنان با انگیزه بالا می دانند که می توانند با درست انجام دادن کار خود، بر رضایت مشتریان خارجی اثر بگذارند حتی اگر هیچ تعامل مستقیمی با مشتریان خارجی نداشته باشند.

 

در ادامه تعدادی از برداشت های اشتباه درباره انگیزه در محیط کار بررسی می شود:

افراد با هم اختلافی ندارند:

انگیزه نیازی به یک دیدگاه مشترک و واحد ندارد. در حقیقت اگر کارکنان را مجبور کنیم که به یک شکل فکر و عمل کنند، احساس بی انگیزگی به آنها دست می دهد.

کارکنان با انگیزه بسیار زیاد کار می کنند:

معمولاً اضافه کار بیش از حد نشان دهنده مشکلاتی می باشد:

  • وجود مشکلاتی در فعالیت ها و روند انجام وظایف.
  • شرح وظایف نامتعارف و زیاد.
  • ضعف در مهارت مدیریت زمان.
  • وجود مشکلاتی در بین کارکنان و سنگ اندازی یا سخت گیری در مسیر همکاری.

پس 10 ساعت کار در روز نشان دهنده کارکنانی نیست که عاشق کارخود هستند.

کارکنان با انگیزه نیازی به بازخورد زیاد از سوی مدیریت ندارند:

برای کارکنان با انگیزه مهم است که مطابق ارزشها و اهداف شرکت گام بردارند و به همین دلیل مدیرش را در جریان امور قرار داده و نظرش را می پرسد. ورودی و بازخورد از سوی مدیران، برای انجام کارآمد و مطمئن تر امور، نقش محرک انگیزه را بازی می کند. هنگامی که عملکرد درخشان کارکنان شناسایی شده و مورد تشویق قرار می گیرد، انگیزه آنها حتی بیشتر هم می شود.
در صورتی که کارکنان بی انگیزه فقط در حد انجام وظایف محوله (حتی کمتر) خود را درگیر می کنند و بازخورد مدیریت را با اکراه و سخت می پذیرند و انعطاف پذیری کمی دارند.

برای ایجاد انگیزه در کارکنان نیازی به برنامه رسمی نیست:

اگر روند ایجاد انگیزه در کارکنان بصورت باری به هر جهت، اتفاقی، غیر مستمر یا متناقض باشد، نتایج هم به همین صورت خواهند بود. فقط تعدادی از کارکنان ممکن است انگیزه پیدا کنند، اما این انگیزه برای مدت زیادی ماندگار نخواهد بود.
با استفاده از سامانه حضور و غیاب ساناکو می توانید قوانین و برنامه های انگیزشی سازمان خود را پیاده کرده و به کمک بخش کارتابل برنامه (که در اختیار همه پرسنل می باشد) کارکنان را در جریان امور قرار دهید.

حقوق و دستمزد بیشترین انگیزه را ایجاد می کند:

پاداش مهمترین عامل انگیزه بخشی به کارکنان است، اما حقوق همه چیز نیست. مزایای غیرمادی و تشویق غیر ملموس مثل قدردانی از فرد، می تواند به گونه ای در کارکنان انگیزه ایجاد کند، که هیچ وقت با پول بدست نمی آید.

در مقاله بعدی هزینه های قطع همکاری یک نیرو و بکارگیری یک فرد جدید را بررسی خواهیم کرد.
ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.